אלימות במשפחה – הגורם העיקרי לגירושין בישראל

אלימות במשפחה – הגורם העיקרי לגירושין בישראל
עו”ד יואל אסף 2022 פברואר 14

ישנם לא מעט מקרים בהם זוגות מחליטים להתגרש, בחלק מהמקרים זה נעשה בצורה מכובדת, דרך שבה שני הצדדים מבינים כי ניתן להתגרש בצורה יפה ועדיין לשמור על הכבוד אחד של השני.

מה שקובע ברוב המקרים האם התהליך יעבור בצורה יותר נעימה הוא עורך דין גירושין שמלווה את התהליך.

בחירת עורך דין מקצועי שכזה היא חלק קריטי בליווי התהליך ולכן חשוב לעשות את כל הבדיקות הנדרשות לפני שאתם בוחרים את הסנגור שיעמוד לצידכם.

אלימות במשפחה היא נושא שקשה לדבר עליו. זה נושא רגיש שיכול להיות קשה לדיון במקום העבודה. זו הסיבה שחשוב למעסיקים ליצור מדיניות שתומכת בקורבנות ובניצולים.

בשנים האחרונות, אלימות במשפחה זוכה לתשומת לב רבה יותר במקום העבודה בגלל שכיחותה, בעיקר בקרב צעירים. ישנם מקרים רבים שבהם עובדים פוטרו בשל מעורבותם באלימות במשפחה, אך ישנם גם כמה מעסיקים שיצרו מדיניות להגנה על קורבנות וניצולים מפני אפליה או פיטורים עקב מעורבותם באלימות במשפחה.

ישנם מקרים רבים שבהם עובדים פוטרו בשל מעורבותם באלימות במשפחה, אך ישנם גם כמה מעסיקים שיצרו מדיניות להגנה על קורבנות וניצולים מפני אפליה או פיטורים עקב מעורבותם באלימות במשפחה.

אלימות במשפחה היא בעיה מרכזית בארצות הברית. ההערכה היא כי 1 מכל 4 נשים תעבור התעללות על ידי בן זוגן בשלב מסוים במהלך חייהן.

אלימות במשפחה היא בעיה חמורה שיש לה הרבה קורבנות. זה פשע שיכול להתבצע על ידי כל אדם שיודע או מאמין שיש לו את הזכות לשלוט בבן הזוג שלו.

לפי הקואליציה הלאומית נגד אלימות במשפחה, אלימות במשפחה משפיעה על יותר מ-7 מיליון אנשים בארצות הברית מדי שנה.

אלימות במשפחה היא נושא חמור שהובא לידי ביטוי בעזרת הרשתות החברתיות. היו מקרים רבים של אלימות במשפחה בחדשות ובמדיה החברתית, כאשר הקורבנות הן לרוב נשים.

ישנם מספר גורמים התורמים לאלימות במשפחה, כמו שימוש לרעה באלכוהול, בעיות נפשיות וחוסר יציבות כלכלית. עם זאת, קיים חוסר במחקר כיצד גורמים אלו תורמים לאלימות במשפחה.

אלימות במשפחה היא סוג של התעללות שיכולה לקרות לכל אחד, ללא הבדל מין, גיל, גזע, דת או נטייה מינית.

כאשר הנפגע הוא ילד או מבוגר עם מוגבלות ו/או מחלת נפש קשה להם עוד יותר להימלט מהמתעלל שלהם.

אלימות במשפחה היא נושא הולך וגובר שנדון רבות בתקשורת. ההערכה היא שאחת מכל שלוש נשים תחווה אלימות במשפחה בשלב מסוים בחייה.

חשוב שיהיה לצידך עורך דין מומחה לתחום אלימות במשפחה שיעזור לך בתהליך המשפטי. עורכי דין אלו יכולים לספק ייעוץ וייצוג משפטי עבור קורבנות של התעללות במשפחה. הם יכולים גם לספק הדרכה כיצד להתנהל על קבלת צו מניעה או גירושין מהמתעלל.

עורך דין לאלימות במשפחה יכול להוות משאב רב ערך עבור קורבנות שרוצים לצאת ממערכת יחסים פוגענית, אך אינם יודעים מאיפה להתחיל או מה צריכים להיות הצעדים הבאים שלהם.

עורך דין לאלימות במשפחה הוא מומחה בתחום זה, המסייע להעמיד לדין ולהגן על נאשמים בעבירות אלימות במשפחה. הם גם מציעים ייעוץ משפטי לקורבנות אלימות במשפחה, לבני משפחתם, לחברים ולאנשי מקצוע אחרים שעלולים להיות מעורבים בתיק.

לעורך דין אלימות במשפחה יש תפקיד חשוב מכיוון שהם לרוב נקודת המגע הראשונה לקורבנות המבקשים עזרה. הם ייקחו על עצמם מקרים שבהם הם סבורים שיש מספיק ראיות כדי להגיש כתב אישום פלילי נגד העבריין. זה כולל מקרים שבהם היו האשמות קודמות נגד העבריין על ידי אחרים או שבהם היו פציעות פיזיות שנגרמו לקורבן המחייבות.

מה ההבדל בין עורך דין אלימות במשפחה לדוגמא לתפקיד של עורך דין רשלנות רפואית או עורך דין פלילי? ישנם הבדלים רבים מטבע האופי של ההתמחות, אשר כל התמחות הינה שונה אחת מן השנייה, לדוגמא: עו"ד רשלנות רפואית, הינו מתמחה בתיקים בהם התרשל צוות רפואי וגרם לנזק, הן בהגנת הצוות / לצד התובע.

 

ייעוץ ראשוני עם עו”ד יואל אסף חייגו 03-9711870 או השאירו פרטים:
חייגו עכשיו ייעוץ ראשוני וואטסאפ